ژاپن از افزایش زنبورداران غوغا می کند

توضیحات:

  • «توانایی پرورش زنبور عسل در زمستان یکی از نقاط قوت اوکیناوا است. تعداد محموله‌های کندو و تعداد زنبورداران درست جلوی چشمان ما در حال افزایش است. توکیوا، 68 ساله، رئیس تعاونی زنبورداری استان است. 

    در آن روز حدود 20 نفر از اعضای تعاونی و سایرین در حال بسته بندی حدود 280 کندوی زنبور عسل بودند که حاوی حدود 8000 زنبور عسل در کانتینرها برای حمل و نقل بودند. توکیوا گفت: "آنها احتمالاً برای درختان گیلاس در منطقه توهوکو و برای توت فرنگی و سایر محصولات گلخانه ای در شمال کانتو استفاده خواهند شد."

    کشاورزان زنبورها را از طریق تعاونی های کشاورزی، شرکت های تولید بذر و سایر نهادها خریداری می کنند و از آنها برای گرده افشانی کدو تنبل، بادمجان، هندوانه و سایر محصولات استفاده می کنند. بر اساس بخش دامداری دولت استان اوکیناوا، سال گذشته 164 زنبوردار در این استان وجود داشت که 11484 کندو داشتند. هر دو عدد حداقل سه برابر سطح سال 2009 است. 

    این رشد پس از آب و هوای نامناسب و آسیب کنه‌ها که منجر به تولید مثل ضعیف زنبورهای عسل در سراسر کشور شد در حدود سال‌های 2007 و 2008 به وجود آمد. 

    دولت به ویژه بر روی اوکیناوا تمرکز کرد، جایی که زنبورهای ملکه می توانند حتی در زمستان تخم بگذارند. بسیاری از کشاورزان تبدیل به زنبوردار شدند. 
    تعداد زنبورداران در سراسر کشور در سال های اخیر افزایش یافته است. طبق آمار وزارت کشاورزی، جنگلداری و شیلات، در سال 1985، 9499 زنبوردار وجود داشت. به دلیل افزایش سن، کمبود افراد برای انجام تجارت و سایر عوامل، این تعداد در سال 2005 به 4790 نفر کاهش یافت.

    با این حال، این تعداد از آن زمان بهبود یافته و در سال گذشته به 9325 نفر رسیده است. همچنین تعداد افرادی که زنبورداری را به عنوان یک سرگرمی دنبال می کنند افزایش یافته است. تجدید نظر در قانون ترویج زنبورداری که در سال 2013 لازم الاجرا شد، حتی زنبورداران علاقه مند را ملزم به ثبت نام در مقامات می کند. 

    یویا سایتو، 70 ساله، یک کارشناس اداری از ایشینوماکی، استان میاگی، سرگرمی زنبورداری خود را در سال 2012 آغاز کرد. یکی از دوستداران حیوانات در زمان بازگشت، زمانی که در حال تمیز کردن خانه و منطقه اطرافش پس از شرق بزرگ در سال 2011 بود، متوجه زنبورهای عسل زیادی در منطقه شد. زلزله ژاپن

    از زمانی که زنبورداری را شروع کردم، علاقه من به محیط طبیعی محلی افزایش یافته است. جمع آوری عسل در اواخر تابستان لذت بخش است.
    با این حال، یک مشکل جدید ایجاد شده است - گیاهان به اصطلاح زنبور عسل به دلیل توسعه و سایر عوامل کاهش یافته اند. گیاهان زنبور عسل شامل ماشک چینی، کلزا، پرتقال ماندارین و گل های دیگری هستند که زنبورهای عسل شهد را از آنها جمع آوری می کنند.

    در سال 1985، حدود 370000 هکتار از این گونه گیاهان زنبور عسل در سراسر کشور وجود داشت، اما تا سال 2016 این رقم بیش از دو سوم کاهش یافت و به حدود 120000 هکتار رسید. با افزایش تعداد زنبورداران، زنبورها با رقابت بسیار بیشتری برای شهد روبرو هستند. نداشتن شهد کافی بر تولید مثل آنها تأثیر منفی می گذارد. 

    در بودجه ملی برای سال مالی 2017، 2.36 میلیارد ین برای پروژه هایی برای احیای مراکز تولید، که شامل کمک به کاشت گیاهان زنبور عسل است، اختصاص یافت. عرضه پایدار زنبور عسل برای ترویج زنبورداری ضروری است که می تواند به افزایش درآمد در مناطق محلی کمک کند و جوامع را زنده کند. یکی از اعضای بخش تولیدات دامی و خوراک وزارت زراعت گفت: حتی اگر حل مشکلات زمان بر باشد، ما به حمایت خود ادامه خواهیم داد.


  • تهیه و تنظیم توسط پرورش ملکه خاطره
    تماس : 09023025634
    انتشار خبر در :