آیا خوردن عسل خام بی خطر است؟

توضیحات:


  • گوشت خام باید قبل از خوردن بسیار دقیق تهیه شود. خوردن مرغ خام خطرناک است.

    اما عسل ، مانند سبزیجات ، بهترین زمانی است که در حالت خام و طبیعی مصرف شو
    برای درک اینکه عسل خام چیست و چرا خوردن آن بی خطر است ، لازم است به طور خلاصه سفر جذاب عسل را از مزرعه تا کابینت آشپزخانه خود دنبال کنید.

    زنبورهای عسل شهد را از گلها جمع می كنند ، آن را در "معده های عسلی" خود ذخیره می كنند و دوباره آن را به كندوی عسل تبدیل می كنند و آنجا را به عسل تبدیل می كنند (ما جزئیات بیشتری را ارائه نخواهیم داد ، زیرا بعضی از آنها متنفر است). عسل در لانه زنبوری کندو ذخیره می شود و تا زمانی که زنبورهای عسل آن را نخورند یا یک زنبوردار آن را برداشت کند ، با موم روی آن پوشانده می شود.

    در آن مرحله ، عسل هنوز هم انواع زباله ها را در خود جای داده است ، بنابراین زنبوردار به آرامی آن را صاف می کند تا قابل اعتراض ترین ها را از بین ببرد: قطعات بزرگ موم و اعضای بدن از زنبورهای مرده. آنچه پس از آن باقی می ماند عسل طبیعی و خام است - لذت غول پیکر فروخته شده در غرفه های مزرعه و فروشگاه های مواد غذایی سالم. (یک واقعیت مهم: این لزوماً عسل ارگانیک نیست ؛ "ارگانیک" نحوه پرورش گل منبع را توصیف می کند. این هیچ ارتباطی با زنبورها یا کندوهای عسل ندارد.)

    در آن عسل خام هنوز یک مقدار چیز شناور وجود دارد: تکه های ریز گرده زنبور ، موم و بره موم (چسب زنبور عسل برای نگه داشتن کندو). این ماده ای است که اکثر مردم نگران آن هستند ، اما آنها باید دوست داشته باشند  که در عسل آنها باقی بماند ، حتی اگر دلیل آن را متوجه نشوند. بعداً درباره این مواد اصلی بیشتر توضیح خواهیم داد.

    عسل خام به نظر واضح و بکر نیست و ممکن است نسبتاً سریع متبلور و سخت شود. بعداً نیز توضیح خواهیم داد. اما تولیدکنندگان عسل برای اینکه محصولشان هرچه بیشتر اشتها آور به نظر برسد ، "قبل از حمل آن به سوپرمارکت ها و دیگر فروشندگان بزرگ" آن را "تمیز" می کنند. این به معنای فیلتر کردن تمام بقایای غیر جذاب و کوچک فرآیند تولید عسل و پاستوریزاسیون در دمای بالا برای افزایش ماندگاری عسل است.

    آنچه باقی مانده است اغلب "عسل معمولی" یا "ذخیره عسل" نامیده می شود. نگاه کردن به آن بسیار زیبا است ، اما بیشتر مواد طبیعی عسل خام از بین رفته است.

    دو مرحله دیگر وجود دارد كه تولیدكنندگان غیراخلاقی (معمولاً خارجی) می توانند بردارند. بیشتر آنها عسل را با روشی تحت عنوان "اولترا فیلتراسیون" قرار می دهند که باعث صاف شدن عسل می شود اما بقیه فواید طبیعی آن را از بین می برد. حتی برخی شیرین کننده های ارزان قیمت و اضافی مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا به عسل اضافه می کنند تا سود خود را افزایش دهند. در این مرحله ، حتی اگر محصول حاصل را "عسل" نامید ، امری کاملاً کشیده است.

    به طور خلاصه ، عسل خالص زیبا که در قفسه می بینید ، بهتر به نظر می رسد. اما عسل خام ، گرم نشده و غیر پاستوریزه برای شما بهتر است.

    این یک سوال اساسی را  به جا می گذارد: آیا خوردن واقعاً بی خطر است؟

    حقیقت صادقانه در مورد عسل خام
    هر محصول غذایی در هنگام تولید می تواند آلوده شود و عسل نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما آیا از خرید مرغ یا کاهو در فروشگاه خودداری می کنید ، زیرا احتمال بسیار کمی برای مسمومیت غذایی وجود دارد؟ البته که نه. و خطر بیمار شدن از عسل خام تولید کنندگان معتبر حتی کمتر است.

    نگرانی اکثر مردم در اطراف کلستریدیوم بوتولینوم ، باکتری هایی است که می توانند باعث بیماری جدی بوتولیسم شوند. در اینجا حقایق واقعی در مورد عسل و بوتولیسم وجود دارد.

    عسل خام و فرآوری شده می توانند حاوی هاگ بوتولیسم کلستریدیوم باشند. پردازش باعث مرگ آنها نمی شود.
    در صورت مصرف آن اسپور می تواند به طور بالقوه  تولید بوتولیسم روده در معده بعد از آنها مصرف شده است.
    با این حال ، اسپورها نمی توانند در معده یا دستگاه گوارش بزرگسالان یا کودکان زندگی کنند. آنها فقط می توانند در  معده نوزادان زنده بمانند و تکثیر شوند ، زیرا هنوز کاملاً رشد نکرده اند.
    به همین دلیل هرگز نباید به نوزادان عسل داد. بعد از یک سالگی ، بوتولیسم روده دیگر خطری ندارد. (به همین دلیل بوتولیسم روده را اغلب بوتولیسم نوزادان می نامند).
    به طور متوسط ​​هر ساله فقط حدود 100 مورد بوتولیسم در ایالات متحده وجود دارد و تقریباً سه چهارم آنها ناشی از تغذیه نوزادان با عسل (خام یا فرآوری شده) است. ( 1 )
    یادداشت های کلیف: در مصرف عسل خام هیچ خطر بوتولیسم وجود ندارد ، مگر اینکه آن را به یک نوزاد بدهید.

    تنها خطر سلامتی دیگری که باید از آن آگاه شود ، افرادی است که به گرده حساسیت دارند یا آلرژی فصلی جدی دارند یا تب یونجه دارند ، زیرا ممکن است به گرده موجود در عسل خام واکنش نشان دهند.

    بنابراین می توانید  بدون نگرانی عسل خام بخورید. چرا باید  آن را بخوری؟

    بسیاری از فواید عسل خام برای سلامتی
    همه ما با شنیدن سلامت عسل برای ما بزرگ می شویم. علم آن را ثابت می کند.

    مطالعات تحقیقاتی متعدد به طور قطعی نشان داده اند که عسل خام به دلیل دارا بودن فلاونوئیدها ، اسید فنولیک و مواد شیمیایی شیمیایی حاوی آنتی اکسیدان قوی است. این ماده قادر است استرس اکسیداتیو را کاهش داده و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد به بدن را به حداقل برساند. این بدان معناست که می تواند سلاح مهمی در برابر بسیاری از بیماری های مزمن از دیابت تا سرطان باشد.
    عسل خام به دلیل سطح PH پایین و توانایی تولید پراکسید هیدروژن در بدن ، که به مبارزه با E. coli و بسیاری از عفونت های استافیوژن کمک می کند ، خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی قوی دارد. و عسل هنگام خوردن فقط سالم نیست بلکه می تواند به صورت موضعی برای کمک به ترمیم زخم استفاده شود. عسل مانوکا نوعی عسل است که به دلیل توانایی هایش بیشتر مورد احترام است.
    مواد مغذی زیادی در عسل وجود ندارد ، اما حاوی اسیدهای آمینه مهم ، ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین مقدار زیادی آنزیم زنده است که می تواند برای سیستم های هضم و سیستم ایمنی بدن مفید باشد.
    و همانطور که احتمالاً هنگامی که به شما گفتند عسل چقدر سالم است ، فهمیدید ، توانایی تسکین گلودرد افسانه ای است.
    درک این نکته مهم است که این فواید در همه انواع عسل به یک اندازه وجود ندارد. تحقیقات در مورد بسیاری از فواید سلامتی این ماده نشان می دهد که این مواد در درجه اول در عسل خام ، فیلتر نشده و گرم نشده یافت می شوند. سایر "محصولات عسل" مانند عسل فروشگاهی و عسل فوق فیلتر شده ممکن است طعم خوبی داشته باشد ، اما به سادگی برای شما مناسب نیست.

    و این همه به "مواد" موجود در عسل خام برمی گردد که در ابتدا بسیاری از افراد را عصبی می کند. بره موم ، گرده و موم حاوی بیشتر موادی است که عسل خام را با خواص دارویی و سلامتی آن فراهم می کند. هنگامی که عسل فیلتر و پاستوریزه شد ، آن قطعات کوچک از بین می روند - و اثرات مفید آنها نیز همین است


  • تهیه و تنظیم توسط پرورش ملکه خاطره
    تماس : 09023025634
    انتشار خبر در :